Γιατί είναι καλύτερα το παιδί να επισκεφθεί Παιδοδοντίατρο;

Σεπτέμβριος 3, 2018 Administrator

Πολλές φορές οι γονείς αναρωτιούνται γιατί είναι καλύτερα το παιδί να επισκεφθεί Παιδοδοντίατρο και όχι τον οικογενειακό τους οδοντίατρο, που εμπιστεύονται γνωρίζοντάς τον από παλιά.  Ωστόσο, θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι τα παιδιά δεν αποτελούν μικρογραφία ενηλίκων αλλά ξεχωριστές προσωπικότητες με ιδιαιτερότητες στην οδοντιατρική φροντίδα και στην ψυχοσύνθεση τους ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξής που βρίσκονται.

Πρώτα απ’ όλα τα παιδιά παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές από τους ενήλικες όσον αφορά την ανατομία των δοντιών.  Συγκεκριμένα, τα νεογιλά δόντια είναι από τη φύση τους πιο ευαίσθητα από τα μόνιμα, με αποτέλεσμα η τερηδόνα να εξελίσσεται και να εξαπλώνεται πάρα πολύ γρήγορά στον νεογιλό φραγμό.  Εξάλλου, για τη θεραπεία των νεογιλών (παιδικών) δοντιών κατά την άσκηση της παιδοδοντιατρικής εφαρμόζονται διαφορετικές τεχνικές, και χρησιμοποιούνται διαφορετικά εργαλεία και υλικά.

Επίσης, ο Παιδοδοντίατρος δεν διαθέτει μόνο εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με την φροντίδα του παιδικού στόματος, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να προσεγγίσει καλύτερα το παιδί, προκειμένου να επιτύχει καλή συνεργασία μαζί του (behavioral management).  Για το σκοπό αυτό βοηθούν όχι μόνο οι γνώσεις παιδοψυχολογίας που διαθέτει, αλλά και η κατάλληλη διαμόρφωση του ιατρείου του, έτσι ώστε να αποτελεί χώρο ευχάριστο και φιλικό, προσαρμοσμένο στις παιδικές ανάγκες και προτιμήσεις.

Στα παιδοδοντικό ιατρείο ο χώρος αναμονής και το εξεταστήριο είναι κατάλληλα διαμορφωμένα.  Ο  χώρος αναμονής είναι «ζεστός» με πολλά παιχνίδια και παιδικά βιβλία, προκειμένου να απασχολούνται τα παιδιά.  Στον χώρο εξέτασης τα εργαλεία που μπορεί να προκαλέσουν άγχος και φόβο είναι διακριτικά κρυμμένα (πχ τα αιχμηρά εργαλεία και η ένεση δεν φαίνονται πουθενά).  Ο γιατρός και ο/η βοηθός φοράνε πολύχρωμες μπλούζες και χρησιμοποιούν ειδικό («παιδικό») λεξιλόγιο προκειμένου να εξηγήσουν στο παιδί τί πρόκειται να γίνει (τεχνική “tell-show-do”).

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι, όχι μόνο να ολοκληρώνεται η οδοντιατρική φροντίδα στους μικρούς ασθενείς, αλλά κυρίως να δημιουργείται μια σχέση εμπιστοσύνης με τον οδοντίατρο. Έτσι η επόμενη οδοντιατρική συνεδρία δεν αποτελεί μια δυσάρεστη διαδικασία για το παιδί αλλά μια ευχάριστη επίσκεψη !